De ce China?

Daniela Man, august 2012:

„Nu odată, ci de foarte multe ori mă gândeam la sloganul devenit o „modă” – „cu gaşca la mare”. Nu cred că-l voi înţelege curând. 
Lumea este atât de mare … când mai aveţi timp să o descoperiţi?

Eu, personal oriunde aş fi vreau să mă întorc în China, şi credeţi-mă ca nu pentru „chilipiruri”, pe care oricum le găseşti la tot pasul.

Ciudat nu? In fond fiecare trebuie să-şi trăiasca propria-i nebunie şi să spere că nu e singurul. Eu prin cele scrise caut chinofobi si ma intreb, există oare acest cuvânt ? Dacă nu l-am inventat eu. Chinofobul este cel care îmi va citi rândurile, apoi va pleca intr-o  aventura „Made in China”.

China, mare putere asiatică, Ţara de Mijloc, civilizaţie străveche, ţara cu cea mai mare populaţie din lume, putere mondială, colosul cu picioare de lut. Dar cred că toate acestea le ştiţi deja. Ce poate nu ştiţi este imaginea Marelui Zid într-o dimineaţă de octombrie când soarele şi-a mai pierdut din putere iar negura care se ridica încet lăsa să se vadă aceasta minune, această născocire colosală care se întinde de la E la V pe o lungime de 6430 de km, ambitia fondatorului Chinei in sec II î.d,Hr. Eu am urcat, am fotografiat şi cred că în acele momente m-am simţit copleşită de dimensiunea lui. Acum doar am puţin răgaz să mă gândesc la miile de prizonieri, ţărani, morţi de inaniţie şi extenuare. Cred că acelaşi sentiment de supunere l-am simţit si în Oraşul Interzis cândva locul imparaţilor, Fii Universului, azi o vitrină publică pentru zecile de milioane de turişti din întreaga lume.

Am întâlnit acolo indieni, americani, polonezi, francezi, italieni, nemti, ruşi chiar şi japonezi. Oraşul Interzis se întinde pe o suprafaţă de 32 de hectare. Gugongul a fost construit in timpul dinastiei Ming în 1421. Timp de 500 de ani, 24 de împăraţi au condus imperiul de aici. Cele 4 porţi ale palatului sunt îndreptate spre cele 4 colturi ale lumii, aşa că e normal să se vorbească atât de multe limbi.

Credeţi că poporul chinez doarme pe gloria trecutului? Vă înşelaţi! Opriţi-vă cel puţin 2 zile la Shanghai, investiţi înţelept 33 euro şi urcaţi în Turnul Televiziunii Perlei Orientale. Puţini au curajul să păşească pe podeaua de sticlă la 259 de m dar cel puţin aveţi tot Pudongul şi Bundul la picioare.

Pudongul este mândria Chinei, cel mai modern şi îndrăzneţ district din ţară, unde arhitecţii cu idei îndrăzneţe sfidează legile gravitaţiei. Compararea Shanghai-ului cu Parisul este un compliment ce conţine şi un adevăr, viaţa de noapte şi bucuria de viaţă se simte la tot pasul. In trecut un sat noroios de pescari azi cel mai mare port din lume, oraşul construit pe negoţul cu opium.

O croazieră după apusul soarelui va completa mareţia oraşului care te surprinde la tot pasul iar clădirile impunătoare ale Bund-ului te fac să te simţi ca acasă în Europa. 

Ce mult a avansat arhitectura de la zidurile intacte ale Xi’an-ului la Bundul Shanghai-ului. 

Dar oare ce îmi place mai mult? Totul pentru că e China!”

 

Lasă un răspuns

