Rasarit de soare la Luxor din … balon

De un an de zile incerc sa ma apuc de scris si nu prea reusesc. Azi m-am decis. Anul trecut mi-am realizat visul de-o viata… sa vad Egiptul. Din 2009 citesc impresii pe acest site si vreau sa va multumesc tuturor celor care ati postat impresii de-acolo. Am stat 26 de zile in Egipt, am vazut aproape tot ce era de vazut, dar primul review va fi despre ce mi-a placut cel mai mult: zborul cu balonul la Luxor, in zorii zilei. Am fost norocosi. Anul trecut Egiptul a fost o destinatie ocolita de turisti, de aceea peste tot a fost mai liber si mai ieftin. In Luxor am ajuns dupa o croaziera pe Nil de la Aswan (am sa va povestesc in alt review) si am stat inca 2 zile. In dimineata ultimei zile am rezervat un zbor cu balonul.

Mi s-a parut convenabil ce-am gasit la fata locului fata de ce vazusem pe net. A costat 35 USD/persoana. Tipii… super profesionisti. Ne-au spus sa fim la 4.00 am in holul hotelului si la 4.00 ne-au „ridicat”. Ne-au dus pe malul estic al Nilului pentru a trece pe malul vestic, evident. In timp ce ne-au facut instructajul si am semnat hartiile cum ca nu suntem bolnavi, bla-bla, ne-au servit cu un ceai sau cafea si niste prajiturele. Apoi ne-au imbarcat in microbuze si ne-au dus la locul de decolare. Totul e gandit.

Am ajuns acolo cand umflau baloanele. Apoi ne-au impartit in functie de greutate si ne-au suit in nacele. In balonul cu care am fost eram 16 plus „capitanul”. Chiar e ofiter. In timpul zborului tinea legatura cu turnul din Luxor prin statie. Urcarea e… belea. Sa urci la 1000 de metri in cateva minute alaturi de alte 8-9 baloane n-am cum s-o descriu in cuvinte. Ajunsi sus, ne-a tinut pana a rasarit soarele si ne-a plimbat pe o raza de 4-500 de metri. N-am trecut peste Nil, este adevarat, dar templele Luxor si Karnak se vad excelent si de pe bancul vestic.

Rasaritul soarelui e intr-adevar o senzatie extraordinara, acolo sus. Ne-a plimbat pe deasupra vaii regilor, a reginelor, am ajuns aproape de templul lui Hatchepsut, apoi a luat-o „de vale”. Ne-a tinut aproape la nivelul solului vreo 5 minute (atingea varful porumbului cu nacela) apoi a urcat iar la 1000 de metri. Am stat 45 de minute in balon, apoi am aterizat in locul special dedicat. Dezumflarea balonului si strangerea echipamentului este o faza e excursiei care merita deasemenea vazuta. In 5 minute erau gata.

Au venit, evident si nelipsit, cu cutiuta pentru „tips”, dar astia chiar meritau. Ne-au dat diplome „de zbor” si ne-au dus la fel de organizat la hoteluri. Una peste alta pe mine aventura asta m-a dat pe spate, mai ales ca mi-e frica sa zbor.

Impresii postate de ghisor in 18.11.2012 pe AmFostAcolo.ro 

Lasă un răspuns

